SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 4 van de 4
    Habitué Schermafbeelding van Sam98
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Avast! Free Edition
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1

Meerdere bestanden tegelijk starten

Dit is mijn eerste handleiding, ik hoop dat ik het goed heb gedaan.
    Soms is het handig om meerdere bestanden of programma's tegelijk op te starten. Nu kun je elk bestand of programma apart openen, maar dat werkt, als het om grote aantallen gaat, nogal omslachtig. Gelukkig biedt een .bat bestand uitkomst. Maar hoe maak je dat bestand? In dit voorbeeld wordt uitgegaan van 2 bestanden en/of programma's. Maar meer kan natuurlijk ook.
    Stap 1: Open Kladblok.
    Stap 2: Type of kopieer deze code:
    @echo off
    start "" "hetbestand"
    start "" "hetbestand"
    Als je bijvoorbeeld als eerste Paint wilt openen en als tweede Kladblok, dan komt je code er zo uit te zien:
    @echo off
    start "" "C:\Windows\System32\mspaint.exe"
    start "" "C:\Windows\System32\notepad.exe"
    Wil je er echter nog een programma of bestand bij, dan kopieer je gewoon de regel
    start "" "C:\Windows\System32\mspaint.exe" tot je het gewenste aantal hebt, en de locatie hebt gewijzigd.
    Als je in Kladblok vervolgens alle gegevens naar wens hebt ingevuld, dan ga je naar Bestand en vervolgens naar Opslaan als. Type de gewenste naam in, en erachter .bat.
    Selecteer vervolgens de locatie waar je het bestand op wilt slaan, en klik bij Opslaan als het type Alle bestanden (*.*) aan.
    Als je vervolgens het bestand uitvoert door erop te dubbelklikken, zal er een zwart venster verschijnen. De programma’s worden dan gestart.
    Als na verloop van tijd de programma's of bestanden zijn verplaatst, kan je het bestand ook weer heel gemakkelijk bijwerken. Klik met de rechtermuisknop op het bestand, en kies ''Bewerken''.
    Laatst gewijzigd door Sam98; 07-05-11 om 21:01.

Schermafbeelding van Roxy90
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    G Data IS 2013
    Firewall
    G Data IS 2013
    Dit is een (betere) methode:

@echo off

start %SystemRoot%\system32\mspaint
    start %SystemRoot%\system32\notepad
    Interesse in antivirus producten en malware? Check dan deze link eens.

Schermafbeelding van JimB
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64 bits
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows Firewall
    Voor diegenen die geen krachtige computer hebben en niet verschillende progjes terzelfdertijd kunnen starten ....

Het automatisme om 2 of meer programma's achter elkaar te starten of simultaan is handig, maar lijdt zoals bij het opstartproces van Windows dikwijls tot het flessenhalssyndroom.

In je voorbeeld zou ik persoonlijk een kleine pauze lassen tussen de 2 commando's, dus tussen bvb hier het starten van mspaint en het starten van notepad. Ook kan je de startvolgorde wijzigen omdat het ene progje al sneller volledig zal opgestart zijn dan het andere. Zonder time-delay zou ik dus bvb de volgorde van die 2 gewijzigd hebben en notepad laten starten voor paint

Met delay tussen de 2 ziet dat er bvb als volgt uit

:: Insert delay of 60=61-1 seconds
    ping -n 61 127.0.0.1 >NUL

Hier is de vertraging dus 60 seconden maar dat pas je natuurlijk zelf aan (lager). De lijn :: Insert ... kan je weglaten uiteraard maar is wel gemakkelijk voor jezelf als reminder. Je kan ook de vertraging zodanig instellen dat het ene progje pas start nadat het vorige volledig opgestart is. Moet je wel uittesten. Bij mij duurt het bvb een 7 sec vooraleer MSPaint opgestart is.

Die regel zou dan worden
    ping -n 8 127.0.0.1 >NUL

Ik hoop dat ik het ook zo'n beetje goed gedaan heb ..

Schermafbeelding van sperwer
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32
    Antivirus
    Avast 6 Hitman Pro 3.5
    Firewall
    Windows firewall/router
    Handige tip en uitstekend uitgelegd.
    Je kunt niet bepalen hoe de wind staat, wel hoe je de zeilen zet

Labels voor dit Bericht