SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 15 van de 15
    Schermafbeelding van Letoir
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall

BSOD meer hulp nodig om op te lossen

Ik heb al sinds 2007 mijn pc en heb twee jaar terug deze geupdate met het verruimen van het geugen en een betere GVA.
    Nu heb ik de laatste tijd last van mijn pc, pc crasht soms, en ik krijg een BSOD.
    Ik heb dit heel lang genegeerd omdat ik niet wist waar ik het moest zoeken en omdat het om de 4-5 maanden 1 keer was. Nadat ik Windows 8 heb geinstalleerd kreeg ik deze BSOD veel te vaak, en op een ogenblik is ie gwn in een cyclus gegaan van bluescreens, en geraakte ik niet meer eens binnen in mijn OS.
    Dus ben ik terug naar mijn Windows 7 overgestapt en mijn SSD terug binnen gebracht (hier stonds Win 8 op).
    De situatie die ik nu heb is dat ik steeds die bluescreens krijg en ik wil niet meer gaan lopen en wil eigenlijk dit FIXEN, hoe weet ik niet echt, maar mss met jullie hulp en expertise geraak ik er wel uit.
    Ik weet niet of de Bluescreens telkens dezelfde waren of niet . ???

Dit zat in mijn DMP file, ik heb gegoogled naar deze 0x0000007f foutmelding, en het kan zijn dat er een hardware probleem is. Ik weet niet hoe ik dit moet uitvissen of dit een hardware probleem is, of er een of ander hardware stuk is of niet doet wat ie moet doen?
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    030513-22822-01.dmp 5/03/2013 23:02:32 UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP 0x0000007f 00000000`00000008 00000000`80050031 00000000`000406f8 fffff960`000649b2 win32k.sys win32k.sys+349b2 x64 ntoskrnl.exe+75c40 C:\Windows\Minidump\030513-22822-01.dmp 2 15 7601 294.256
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
    Crash Dump Analysis
    --------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Tue 5/03/2013 22:00:09 GMT your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\Minidump\030513-22822-01.dmp
    This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k+0x349B2)
    Bugcheck code: 0x7F (0x8, 0x80050031, 0x406F8, 0xFFFFF960000649B2)
    Error: UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP
    file path: C:\Windows\system32\win32k.sys
    product: Microsoft® Windows® Operating System
    company: Microsoft Corporation
    description: Multi-User Win32 Driver
    Bug check description: This bug check indicates that the Intel CPU generated a trap and the kernel failed to catch this trap.
    The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
    This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k!EngTextOut+0x146)
    Bug check description: This bug check indicates that the Intel CPU generated a trap and the kernel failed to catch this trap.
    The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

---------------

Dit zijn de specificaties van mijn pc:
    • moederbord: Asus P5q pro
    • Intel Core 2 Duo E8400 3 GHz Dual-Core
    • Kingston HyperX 2GB DDR2 ( 2 x1)
    • Kingston HyperX 4GB DDR2 (2x 2)
    • EVGA Geforce GTX 460

bedankt voor de hulp
    Laatst gewijzigd door Letoir; 06-03-13 om 15:26.

Schermafbeelding van Seven of Nine
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware 8.1
    Firewall
    Online-Armor Premium
    mmm, Niet Geschoten is Altijd mis...

Letoir...

Toevallig AVG als Av.?

https://www.security.nl/artikel/4527...usscanner.html

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seven of Nine Bekijk Berichten
    mmm, Niet Geschoten is Altijd mis...

Letoir...

Toevallig AVG als Av.?

https://www.security.nl/artikel/4527...usscanner.html
    Nee gebruik nooit avg vind het geen goede av. :-(

Schermafbeelding van Giant
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een ruim 6 jaar oude pc. (Niet mijn hoofd-pc).

Twee jaar geleden heb ik het RAM geheugen verdubbeld, een paar maanden nadat ik er Windows 7 had opgezet. (van 2X 1GB naar 2X 2GB)
    De machine draaide goed maar hoogstens eens per 6 maanden een BOSD. Dat was vaak op het moment van extreme belasting.

Eind vorig jaar heb ik er de Windows 8 upgrade opgezet. Gevolg meerdere BSOD's per dag. Uit de logboeken was niet echt duidelijk op te maken wat de reden was. Maar ik had wel het idee dat het een hardware-probleem was. De hardware van een 6 jaar oude pc is flink verouderd.

Vier weken geleden Windows 7 teruggezet, maar ook vrij snel een BSOD. Ik heb toen de hele pc-hardware in oorspronkelijke staat teruggebracht, dus het "oude" RAM-geheugen teruggeplaatst.
    Probleem lijkt opgelost. De pc draait goed, en geen BSOD meer gezien.

Schermafbeelding van Seven of Nine
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware 8.1
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Letoir Bekijk Berichten
    Nee gebruik nooit avg vind het geen goede av. :-(

Helemaal mee eens...

Schermafbeelding van maser00

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Waarschijnlijk wel hardware, maar probeer eens bios terug op defaults te zetten.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giant Bekijk Berichten
    Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een ruim 6 jaar oude pc. (Niet mijn hoofd-pc).

Twee jaar geleden heb ik het RAM geheugen verdubbeld, een paar maanden nadat ik er Windows 7 had opgezet. (van 2X 1GB naar 2X 2GB)
    De machine draaide goed maar hoogstens eens per 6 maanden een BOSD. Dat was vaak op het moment van extreme belasting.

Eind vorig jaar heb ik er de Windows 8 upgrade opgezet. Gevolg meerdere BSOD's per dag. Uit de logboeken was niet echt duidelijk op te maken wat de reden was. Maar ik had wel het idee dat het een hardware-probleem was. De hardware van een 6 jaar oude pc is flink verouderd.

Vier weken geleden Windows 7 teruggezet, maar ook vrij snel een BSOD. Ik heb toen de hele pc-hardware in oorspronkelijke staat teruggebracht, dus het "oude" RAM-geheugen teruggeplaatst.
    Probleem lijkt opgelost. De pc draait goed, en geen BSOD meer gezien.
    Idd heb hetzelfde probleem, maar kan het nu zijn dat ik 4 latjes heb , 2 van 2GB DDR2 en 2 van 1GB DDR2, op dual channel dat die frequenties anders liggen?
    Wat ik wel raar vind aan jou ervaring dat ik niet heb, je zegt nu juist als je pc te hard belast wordt dat ie dan BSOD krijgt, van mij krijgt het al als ik op een website ben of als ik pc te lang aan laat staan en in slaap gaat ?
    En btw mijn Hardware is oud geef ik toe, maar het is niet zo verouderd denk ik, Win 8 en win 7 moet prima draaien?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maser00 Bekijk Berichten
    Waarschijnlijk wel hardware, maar probeer eens bios terug op defaults te zetten.
    Ik heb de batterij eruit gehaald, gaat ie toch vanzelf op default ?

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    Shitt, heb nu gisteren nacht een BSOD gehad, en deze morgend 3 achter elkaar... ben ongelukkig !!!!

Crash Dump Analysis

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Fri 8/03/2013 11:09:54 GMT your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
    This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
    Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF960002E2EAE, 0xFFFFF88003935100, 0x0)
    Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
    Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
    This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
    The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Fri 8/03/2013 11:07:28 GMT your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\Minidump\030813-19297-01.dmp
    This was probably caused by the following module: win32k.sys (0xFFFFF9600012F395)
    Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFF87F9C60898F, 0x0, 0xFFFFF9600012F395, 0x5)
    Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
    Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
    This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.

On Fri 8/03/2013 0:03:44 GMT your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\Minidump\030813-19640-01.dmp
    This was probably caused by the following module: ntfs.sys (0xFFFFF8800138C91F)
    Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFF98392848, 0x1, 0xFFFFF8800138C91F, 0x5)
    Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
    file path: C:\Windows\system32\drivers\ntfs.sys
    description: NT File System Driver
    Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.

crash dump file: C:\Windows\Minidump\030513-22822-01.dmp
    This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k+0x349B2)

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Heb je een versie installatie gedaan na het vernieuwen van je hardware?

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    Heb je een versie installatie gedaan na het vernieuwen van je hardware?
    Wat is een versie installatie ?
    Heb gwn windows terug eropgezet clean install van win 7

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Dan zou ik alle drivers eens updaten en/of ram + SSD / HDD testen om te beginnen

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    Dan zou ik alle drivers eens updaten en/of ram + SSD / HDD testen om te beginnen
    Heb net 16 uur de MEMTEST86 gedraaid zonder fouten, dus aan de memory kan het niet liggen. Heb ook alle driver geupdate. En heb 2 hardeschijven, waarvan een een SMART error geeft, ik zal die er nog is uithalen. Kan dat het probleem zijn ?

Wat ik net wel heb meegemaakt is dat ik de pc wou afsluiten, ik drukte p het forceer sluiten knopje en kreeg een bluescreen bij het afsluiten van de pc. Enige idee hieruit ?

Schermafbeelding van naarden 4ever
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Antivirus
    Windows Defender
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    2
    0x0000007F heeft eigenlijk altijd te maken met de processor of de communicatie daarmee. Dat wil zeggen; processor, moederbord of geheugen. De fout wilt zeggen dat er uit een berekening een onverwachte uitkomst is gekomen (hij was sneller klaar dan verwacht of er komt een onzinantwoord uit) of dat de berekening niet is voltooid, wat tot een fout in de processor heeft geleidt, bijvoorbeeld door nul delen. Dit heeft te maken met het corrupt raken van gegevens. Gezien het feit dat je geheugen hebt bijgeplaatst, zou ik eens kijken of je daarmee iets uit kunt vinden.

Probeer elke stick geheugen eens apart in het systeem te zetten. Je zult met een beetje geluk een stick vinden waar hij altijd een BlueScreen geeft, of in ieder geval met dezelfde regelmaat. Dit stickje gooit roet in het eten.

Dat je met MemoryTest niks krijgt is vreemd, maar sluit niks uit. Het is en blijft een synthetische test, daarmee vind je niet alles terug.

Mocht dit het niet oplossen, gaan we kijken naar het moederbord.
    Laatst gewijzigd door naarden 4ever; 10-03-13 om 23:17.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    Ik ben teweten gekomen dat ik dus een SMART error heb op één van mijn hardrives, die heb ik er al uitgehaald.
    Heb ook alle updates doorgevoerd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door naarden 4ever Bekijk Berichten
    0x0000007F heeft eigenlijk altijd te maken met de processor of de communicatie daarmee. Dat wil zeggen; processor, moederbord of geheugen. De fout wilt zeggen dat er uit een berekening een onverwachte uitkomst is gekomen (hij was sneller klaar dan verwacht of er komt een onzinantwoord uit) of dat de berekening niet is voltooid, wat tot een fout in de processor heeft geleidt, bijvoorbeeld door nul delen. Dit heeft te maken met het corrupt raken van gegevens. Gezien het feit dat je geheugen hebt bijgeplaatst, zou ik eens kijken of je daarmee iets uit kunt vinden.

Probeer elke stick geheugen eens apart in het systeem te zetten. Je zult met een beetje geluk een stick vinden waar hij altijd een BlueScreen geeft, of in ieder geval met dezelfde regelmaat. Dit stickje gooit roet in het eten.

Dat je met MemoryTest niks krijgt is vreemd, maar sluit niks uit. Het is en blijft een synthetische test, daarmee vind je niet alles terug.

Mocht dit het niet oplossen, gaan we kijken naar het moederbord.

Nu is mijn vraag hoe wil je dat ik dit test, ik heb 4 latjes van RAM, dan moet ik 1 latje erin laten (kleinste is 1 GB) en daarop met mijn pc werken tot ik een bluescreen krijg, wanneer weet ik hoeverre het latje inorde is.
    Ik bedooel kan wel een week per latje duren mss, of heb je een andere manier om te testen.
    Of bedoel je dat ik per Ram latje een MEMtest moet laten draaien?

Schermafbeelding van PureFox
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik zou eerst de HDD testen. Die geeft niet voor niets een SMART error.
    CHKDSK /F /R x: (x: zijn je schijfletters)
    Daarnaast kun je de schijven nog testen met de testsoftware van de fabrikant.

Meer info? Kijk dan hier.
    Groetjes/
    ______/Rein

--- Windows 8 - Toch meer dan eerst verwacht ---

Forum Rechten