SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 19 van de 19

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall

mediaserver start niet op maar wel in veilige modus.

Ik heb een oude xp laptop die vooral als server dient voor de squeezebox mediaspeler. De software, logitech media server- LMS start niet meer op. Alle software downloads /veranderingen die ik me kan herinneren die ik kort daarvoor heb gedaan heb ik weer ongedaan gemaakt maar dat mocht niet baten. Ik heb inmiddels al talloze malen het programma opnieuw geintstalleerd, ook oudere versies, met en zonder ingeschakelde virusscanner (eset) en met en zonder firewall (windows).
    In het logbetand van de uitgeschakelde LMS staat: can't set up the listening port 9000 for the http server: bad file descriptor.
    en dat herhaalt ie voor 9001, 9002, ...
    Als ik klik op starten in het configuratiescherm van LMS dan gaat het icoontje in de taakbalk groen/grijs knipperen en op een gegevenmoment komt een zwart window voorbij flitsen waar ik nog net ...ipconfig.exe in de adresbalk zie staan. En daarna blijft het grijs.
    In veilige modus werkt het programma wel.
    in de logboeken zie ik wel veel rood staan (maar ook van veel langer geleden). waaronder deze:
    Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (0) in bron (Application) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Running out of good ideas for the listening port for the HTTP server - giving up. at /<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>Log/Log4perl/Logger.pm line 900.

en bij een andere fout wordt gewezen naar 0x00000000

wie kan me helpen om het weer werkend te krijgen.

al vast bedankt,
    Soefi.

moderator:
    Ik weet niet of het een xp probleem is of anders maar zou je het dan naar de juiste plek willen verplaatsen?
    Laatst gewijzigd door soefi; 07-03-13 om 16:25.

Schermafbeelding van maser00

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Hmm, aangezien het in veilige modus werkt (dus is ook toegankelijk voor alle apparaten?) moet een ander programma wel dwars zitten. Waarschijnlijk houdt een firewall of andere beveiligingssoftware het tegen.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    Dank voor je reactie Maser00

in veilige modus met internet. En ja toegangkelijk voor andere apparaten; ik kan bij de router, de externe hd met muziek en de mediaspeler.
    En heb je ook een idee hoe ik erachter kom welk (restant van een) programma die poort blokkeert. En hoe ik kan verwijderen?

Soefi

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ga eens naar start -> uitvoeren -> typ: msconfig -> tabblad opstarten. Vink hier eens alles uit buiten je antivirus, firewall en server software. Herstart hierna. Helpt dat?

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    geen verschil

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Dan denk ik dat je ESET firewall toch dwars zit, voeg dat programma eens toe aan de uitzonderingen.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    geen verschil, en wat me opvalt als ik weer naar tabblad opstarten ga dat er twee vinkjes bij staan. bij ctfmon.exe en msmsgs.exe"/background. ik had alles uitgevinkt.

soefi
    Laatst gewijzigd door soefi; 08-03-13 om 15:33.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Anders moet je eens ESET verwijderen en kijken of dat wel lukt.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    via configuratiescherm -> software verwijderd. opnieuw opgestart nogsteeds zonder firewall en met alle opstartopties uit. En ja hij deed het!
    daarna terwijl LMS draaide en muziek speelde via de squeezebox heb ik firewall aangezet, ie geopend en eset opnieuw gedownload. Het bleef werken. daarna uitgezet en opnieuw opgestart, dat moest toch van eset. daarna opstartopties ook weer teruggezet. maar LMS deed het niet meer.
    opvallende verandering: eerder meldde ik dat er een zwart window voorbij flitste, dat gebeurt niet meer. Ik had de indruk toen dat LMS weer uitging nadat dat window voorbij kwam. Nu komt ie niet verder dan de melding LMS wordt gestart waarna die weer op 'gestopt' springt.

Helaas!

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Verwijder eens alle firewall instellingen van ESET. Normaal vraagt hij dan opnieuw of elk programma toegang krijgt of niet, zorg dan dat je die software zeker toelaat.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    firewall in eset? ik heb eset antivirus en daar zit denk ik geen firewall in. er is ook eset smart security, misschien heeft die het wel maar die heb ik niet.

Soefi

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ah ok. Zorg zeker dat je de laatste, stabiele versie van die server software hebt. Er moet toch blijkbaar iets zijn in ESET dat het blokkeerd, ik ken het programma zelf niet, dus je zult daar even moeten zoeken.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    de updates van eset komen meerdere keren per dag lijkt wel, en net weer geinstalleerd h ..
    ik ga eens kijken of er een forum van eset is. misschien is een van die updates wel de boosdoener.

bedankt zover en ik hoor graag als je nog iets te binnen schiet.

Soefi

Schermafbeelding van naarden 4ever
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Antivirus
    Windows Defender
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    2
    daarna uitgezet en opnieuw opgestart, dat moest toch van eset. daarna opstartopties ook weer teruggezet. maar LMS deed het niet meer.
    Voor het opnieuw opstarten was ESET nog niet in werking, na het opnieuw opstarten wel. Werkte het voor het terugzetten van de opstartinstellingen, maar na het opnieuw opstarten nog, of toen ook al niet meer?

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    LMS draaide terwijl ik alles aan het downloaden was. na opnieuw opstarten niet meer. in veilige modus wel maar anders dan voorheen: eerst deed hij het 'gewoon'in de windows veilige modus en nu moet ik ook in het configuratiescherm van LMS de optie voor veilige modus aanvinken, anders doet ie het niet. dus windows veilige modus en LMS veilige modus.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Antivirus
    Windows Defender
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    2
    Dan moet het inderdaad aan ESET liggen. Het is een bekend probleem trouwens, zie ik nu. Instructies staan in de onderstaande link:
    http://wiki.slimdevices.com/index.ph...OD32_Antivirus

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    die had ik ook al gevonden en dat is bij mij niet aan de orde.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Antivirus
    Windows Defender
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    2
    Waarom is dit niet aan de orde? De methode werkt niet of kan niet worden toegepast in jouw versie van ESET?

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    heel simpel: bij mij staat er geen rood kruisje. dus er valt niets uit te vinken.

dit is een oplossing van een paar jaar terug. logitech media center heette daar nog squeezecenter.

Forum Rechten