SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall

Links aanklikken lukt niet

Hallo in heb het volgende probleem dat ik misschien een besmette pc heb. Althans dat is wat ik denk maar weet dus niet zeker of dit dan het juiste topic is om dit in te plaatsen. Maar dat zie ik dan wel weer.

Als ik mijn desktop pc opstart krijg ik eerst het zwarte beeld met het Windows logo (Windows Opstarten) in beeld. Dan gaat dat over naar een compleet zwart scherm wat ongeveer 1 tot 1,5 minuten in beeld blijft voordat ik op de inlogpagina kom waarbij ik me kan inloggen om verder te gaan.
    Als ik met mijn wachtwoord gewoon inlog en op mijn bureaublad kom, lijkt alles normaal te zijn. Vanaf mijn bureaublad kan ik alles aanklikken zonder problemen.
    Ik heb als browser Google Chrome en vanaf daar gaat het fout lijkt wel.
    Als ik een tabblad open en op de beginpagina kom heb ik van die blokken (van bepaalde sites die je wel eens hebt bezocht) die je kan aanklikken om naar betreffende pagina te gaan. En je hebt ook die zogenaamde werkbalk (bovenin het scherm) wat een soort van sneltoetsen (apps) zijn. Als ik op het begin op zo'n blokje klik of op zo'n app, dan krijg ik meteen een ander scherm in beeld (zie afbeeldingen) Dit gebeurt ook als ik via Google zoekmachine een link wil aanklikken.
    Heb de volgende 3 schermen al vaak zien passeren. Elke keer als ik een link aanklik of op zo'n 'blokje' klik dan schiet dat over naar juist genoemde pagina's. Maar het gekke is dat als ik tot 2 maal toe één van die pagina's weer wegklik, dat dan alles weer normaal werkt. Dan kan elke link en zo weer gebruikt worden. Tot het moment dat ik weer naar iets anders wil klikken dan begint het ritueel weer van vooraf aan. En steeds als ik een link aanklik dan komen die irritante schermen weer tevoorschijn. En ik klik die pagina's steeds weg en blijf op de link klikken en telkens weer kan ik pas na 2 keer klikken de link weer openen.

Ik heb al van alles geprobeerd om die schermen definitief te doen laten verdwijnen maar ze zijn nogal hardnekkig. Ik heb MalwareBytes al laten draaien en die vind niks. Heb Ccleaner laten draaien en ook Adwcleaner en een paar virusscanners waaronder een paar online scanners en degene die ik zelf op de pc heb. (360 TotalSecurity)
    Heb ook nog SuperAntiSpyware laten draaien maar met al wat deze scanners vinden is het probleem niet opgelost. Het probleem blijkt zo hardnekkig te zijn.
    En dit probleem dient zich alleen aan bij Chrome. Want als ik met IE internet op wil dan heb ik nergens last van. Dan kan ik probleemloos elke link aanklikken.
    Dus, ik heb ook al geprobeerd om Chrome een keer opnieuw te installeren maar ook dat was zonder resultaat. Denk dat het probleem ergens anders zit of zo? Je kan natuurlijk al zeggen dat ik Chrome moet verwijderen en maar met IE of Opera moet gaan werken, maar vind het juist fijn werken met Chrome omdat ik daar al heel lang mee werk.
    Maar wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen om deze problemen op te lossen? Zoals het zeer trage opstarten met dat zwarte scherm dat zo lang in beeld is, en die vervelende pagina's?
    Bedankt alvast

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Knipsel3.PNG
Bekeken:   39
Grootte:   161,6 KB
ID:        14793Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Knipsel4.png
Bekeken:   35
Grootte:   278,8 KB
ID:        14794Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Knipsel5.png
Bekeken:   37
Grootte:   168,3 KB
ID:        14792

Schermafbeelding van Juisterr

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    AV Defender
    Firewall
    router
    Blog Berichten
    10
    Sla even je wachtwoorden op en dergelijke.

Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
    Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.

Download vervolgens Old Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.
    • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
    • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.

• Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
    • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
    • Herstart de computer en download Google Chrome en installeer deze opnieuw.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    Hallo Juisterr, bedankt voor je (gedeeltelijke) oplossing. Ik schrijf 'gedeeltelijk' want ik kan zeggen dat ik verlost ben van die irritante pagina's die steeds in beeld kwamen als ik een link of dergelijke aanklikte. Maar het andere probleem is nog wel gebleven hoewel ik nu meer en meer ga denken dat deze 2 niets met elkaar te maken hebben. Ik doel dus met het opstarten van mijn desktop pc dat ik eerst de pagina te zien krijg met het Windows Logo en de tekst 'Windows start op' (of iets dergelijks) die dan verdwijnt waarbij mijn scherm helemaal op zwart komt te staan, wat wel zo'n 1,5 minuten duurt, en dan pas komt de inlogpagina tevoorschijn waarbij ik mijn wachtwoord kan invullen om vervolgens op internet te kunnen komen.
    Omdat ik dacht dat mijn pc 'besmet' was kreeg ik het idee dat de 2 problemen met elkaar te maken hadden. Zowel het opstarten als de vervelende pagina's die steeds in beeld kwamen tijdens het surfen. Maar nu ik van het ene ben verlost is het andere nog wel gebleven.
    Is hier misschien ook nog een oplossing voor? Heb dit nog nooit gehad, wel dat ik even moet wachten maar nooit zolang. Ook dit is natuurlijk zeer irritant. Het kan zo zijn dat ik met dit topic ook weer bij een ander forum, van Nucia, moet zijn maar dat hoor ik dan graag van je.
    Nogmaals bedankt voor het advies over de irritante pagina's ben zeer blij dat dat nu verholpen is.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    AV Defender
    Firewall
    router
    Blog Berichten
    10
    We gaan proberen dit te verhelpen.

Altijd voordat je dit doet je wachtwoorden en belangrijke items saven op een externe schijf oid.

Download MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
    Start MiniToolBox
    - Rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".
    Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
    • Flush DNS
    • Report IE Proxy Settings
    • Reset IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • Reset FF Proxy Settings
    • List content of Hosts
    • List IP configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices (Only Problems)
    • List Users, Partitions and Memory size
    • List Minidump Files
    • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
    Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
    Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    Hierbij het gevraagde logbestand (zie bijlage)MTB.txt
    Hoop dat ik dit zo goed heb gedaan want kan niet echt terug vinden hoe ik iets als bijlage kan meesturen. Maar ik hoor het graag als dit niet is gelukt.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    AV Defender
    Firewall
    router
    Blog Berichten
    10
    Vertel maar of het juiste effect bereikt is, hoe staat het met de problemen?

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    hoi Juisterr tot nog toe is er niks veranderd tijdens het opstarten. Het zwarte scherm blijft ongeveer een minuut zichtbaar en daarna gaat het pas over naar het inlogscherm. Dus tot nu toe gaat het niet vlugger of langzamer.Geen zichtbaar resultaat tot dusverre.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    AV Defender
    Firewall
    router
    Blog Berichten
    10
    Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1
    Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op.

>>Hier<< kunt u lezen hoe u Combofix dient te gebruiken.

1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix.

* (hier of hier

2. Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden, dit is normaal.
    3. Dubbelklik op "Combofix.exe" om de tool te starten.
    4. Klik niet in het scherm van Combofix als deze actief is, hierdoor kan de 'tool' vastlopen.

* Noot !!! Als er een error wordt getoond met de melding "Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion." herstart dan de computer.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    Hoi Juisterr hierbij het logbestand (als bijlage) van combofixCombofix.txt
    Als ik het niet goed heb gepost dan hoor ik het wel van je.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    Oh ja...wat ik er nu nog even bij wil vermelden is dat toen ik mijn pc wilde uitzetten dat dit niet ging. De normale manier waarop ik afsluit (met afsluitknop links onder bij startknop) ging niet. Heb via resetknop op pc weer opnieuw opgestart.
    Weet niet of dit een eenmalig probleem is en het heeft te maken met de Combofix?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    AV Defender
    Firewall
    router
    Blog Berichten
    10
    Dat kan eenmalig zijn inderdaad, vertel even hoe het nu gaat.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    Hoi Juisterr bij deze even de tussenstand.
    Op dit moment is er echt nog niks veranderd. Ik heb zojuist bij het opstarten nog eens gekeken maar het duurt nog steeds superlang voordat de pc daadwerkelijk opstart. Gemeten vanaf de tijd dat het zwarte scherm in beeld komt met daarop het Windows logo ( met Windows Start op) duurt het meer dan 2 minuten voordat ik daarna over ga naar een compleet zwart scherm waar alleen de muisaanwijzer op zichtbaar is. Ook dit scherm blijft minimaal 30 seconden op zwart staan. Pas daarna kom ik pas op het inlogscherm waar ik mijn wachtwoord in kan vullen en verder kan. Ik kan wel zeggen dat ik daarna helemaal geen problemen ondervind want dan gaat alles redelijk snel en mag daarop niet mopperen. Het gaat dus puur om het inloggen wat zolang duurt. Dus tot zoverre blijft het zeer irritant en vervelend.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    AV Defender
    Firewall
    router
    Blog Berichten
    10
    Start er veel automatisch op?
    Misschien valt er wat uit te zetten.

Start zoek.exe opnieuw en gebruik alleen deze code.
    Code:
    startupall;
    Plaats de uitslag aub.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    AV Defender
    Firewall
    router
    Blog Berichten
    10
    Doe daarna ook deze aub.

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
    • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
    • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    Hoi, wist niet goed wat te doen met het eerste deel van je reactie. Ik doel op de vraag of er veel mee opstart als ik pc aanzet. Je zet daarbij Start Zoek.exe opnieuw (?) En daarbij een code die ik dan moet gebruiken. Maar ik weet niet wat je hiermee bedoeld. Je zegt 'opnieuw' maar had ik dit al ooit gedaan dan? En hoe moet ik dat 'zoek.exe' gebruiken? Moet ik dat intoetsen onderin bij het startvak?
    Omdat me dit niet helemaal duidelijk is heb ik voor de zekerheid een screenprintje gemaakt van Ccleaner die ook laat zien wat er zoal mee opstart tijdens het opstarten. Hoop dus dat je daar wat mee kan? En en anders verneem ik graag van je hoe ik jou optie kan gebruiken?

Zoals je ziet start er niet zo heel veel mee op want had al een hoop (al poos geleden) uitgevinkt. Dus weet niet of dat nog invloed heeft.
    Verder had ik het tooltje gedownload en hierbij voeg ik de 2 bestanden toen die het progje gemaakt heeft.

Naam:      opstarten.PNG
Bekeken:   27
Grootte:   88,7 KB
ID:        14858
    Addition.txt
    FRST.txt

groeten Frank

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    AV Defender
    Firewall
    router
    Blog Berichten
    10
    ah, ok doe eerst onderstaande aub.
    Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.
    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.
    (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

en download Zoek.exe naar het bureaublad.
    klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)

• Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.

• Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
      Code:
      emptyfolderscheck;delete
      torpigcheck; 
      firefoxlook; 
      Chromelook;
      services-list;  
      autoclean; 
      iedefaults;
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    Hoi Juisterr. Denk dat er iets niet goed gaat. Zoals gezegd heb ik het programma van 'zoek.exe' gedownload en laten scannen. Als 'Administrator' natuurlijk. Ik voeg hierbij 2 screendumps waarop te zien is dat de scanner stopt bij een bepaald punt. En dat is dan bij 'Firefox Extensions' en verder lijkt de scan NIET te gaan. Ik ben begonnen met scannen om 19:31 uur en bijna een kwartier later komt deze uit bij 'firefox extension' zoals je ziet om 19:46 uur.
    Ik heb verder niks gedaan en er staan geen andere programma's open, de scan is het enige wat bezig is. Ik ben inmiddels al op 21:50 uur aanbeland en scanner staat nog steeds op laatst genoemde regel.
    Ik had begrepen dat de scan automatisch zou stoppen en dan een logje aan zou maken, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Ik had de scan al willen stoppen en een keer opnieuw te laten draaien maar dit blijkt NIET te gaan. Met geen mogelijkheid is deze scan te stoppen, wat ik ook probeer.
    Dus weet niet wat er loos is en hopelijk heb jij hiervoor een oplossing. Ik plaats dit nu en laat de scan nog even draaien maar ik vrees het ergste.

Naam:      Knipsel6.PNG
Bekeken:   27
Grootte:   159,4 KB
ID:        14869

Naam:      Knipsel7.PNG
Bekeken:   21
Grootte:   163,7 KB
ID:        14870

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    heb toch nog even progje laten draaien maar gebeurt helemaal niks meer. Blijft op zelfde punt hangen en het is nu al 22:38 uur. Kan me niet voorstellen dat dit zo moet? Ik breek de scan af en hoor wel wat er loos is.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    AV Defender
    Firewall
    router
    Blog Berichten
    10
    Dat gebeurt soms ja, je had de antivirus scanner uit gezet?
    Probeer het eens in veilige modus aub.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    Hoi Juisterr. Ik had inderdaad de virusscanner uitgezet. Maar heb het nu dus geprobeerd in de 'Veilige Modus' zoals jij aangaf, en dat bleek wel te werken. In minder dan een kwartier had Zoek.exe z'n werk gedaan en een logje aangemaakt.
    Hierbij dus het logje wat is gemaakt.
    zoek-results.txt

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten